افزایش 34 درصدی سهم شهرداری‌های کردستان از مالیات برارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: سهم شهرداری های استان از مالیات برارزش افزوده ۳۴ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علیرضا الوندی مدیرکل امور مالیاتی کردستان پیش از ظهر امروز در همایش شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزارشد، گفت: ۳ درصد از عوارضی که بوسیله امور مالیاتی اخذ می‌شود به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: در گذشته هر شهر به هر میزان که وصولی داشت عوارض نسبت به جمعیت در آن توزیع می‌شد که این روند بر اساس برنامه ششم تغییر یافته است.

الوندی بیان کرد: نحوه توزیع عوارض طبق برنامه ششم توسعه کل وصولی استان پرداخت و این میزان  ۳۰ درصد به روستاها و ۷۰ درصد شهرها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سهم مالیات برارزش افزوده شهرداری‌های استان در ۹ ماهه امسال ۳۴ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این مهم از ۲۹ میلیارد تومان به ۳۸ میلیارد تومان افزایش داشته است.

 وی سهم شهرداری سنندج از مالیات برارزش افزوده در ۹ ماهه امسال را ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این میزان در اسل گذشته برابر با ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که این روند کاهشی به دلیل افزایش سهم روستاهای این شهر از ارزش افزوده است.

 مدیرکل امور مالیاتی کردستان اضافه کرد: سهم شهرداری بانه از مالیات برارزش افزوده در ۹ ماهه امسال ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته که برابر با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده افزایش داشته است.

الوندی به افزایش ۷۶ برابری سهم شهرداری بیجار از مالیات برارزش افزوده اشاره کرد و اذعان داشت:  سهم شهرداری دهگلان ۴۱۰ میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی سهم شهرداری دیواندره را ۳۶۰ میلیون تومان در ۹ ماهه سال ۹۵ ذکر کرد و افزود: این میزان در سال جاری یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان بوده که ۲۳۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان عنوان کرد: سهم شهرداری سقز در ۹ ماهه امسال ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، کامیاران دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و مریوان هم ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

 الوندی با بیان اینکه شهرداری ها در بحث پرداخت ارزش افزوده دو بخش دارند، گفت: چناچه ارزش افزوده ای بابت پیمانکاران پرداخت شود اگر شهردرای ها ثبت نام کنند می توانیم بعد از کسر مبالغی به آنها بازگشت دهیم.

انتهای پیام/ د م

افزایش ۷۶ برابری سهم شهرداری بیجار از مالیات برارزش افزوده

برچسب ها: مالیات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.